{ "title": "Sabah Namazının Vakti", "image": "https://www.sabahnamazi.gen.tr/images/sabah-namazinin-vakti.jpg", "date": "23.01.2024 03:38:01", "author": "Alaz", "article": [ { "article": "
Sabah namazının vakti ile alakalı İslam âlimleri farklı görüşler beyan etmiştir. Vaktin, evvelinden mi? Yahut güneşin doğmasına yakın bir zamanda mı? Kılınması gerektiği hakkında farklı hadisler ölçülendirilmiş ve çeşitli görüşler ortaya çıkmıştır.

Hz. Aişenin rivayetine göre; \"Rasûlullah sabah namazını kılarlardı da müminlerden kadınlar \"mırt' denen örtüleriyle kapanarak hazır bulunurlar, sonra evlerine dönerlerdi ki, onları kimse tanıyamazdı'
Bu hadisi yorumlayan İslam âlimlerinden maliki, Şafii ve Hambeli, hadis de geçen kadınların tanınmaması hakkında havanın karanlık olacağı kanısına varmışlardır. Hadis de geçen durumdan dolayı da sabah namazının vakti havanın aydınlık olmadı ve karanlığa hâkim olduğu ilk vakit olarak açıklanır. Fakat Hanefiler de ise kadınların tanınmamalarının asıl nedeninin karanlık olmadığı, aksine tüm vücutlarını örten mırt denen örtünün neden olduğu düşüncesine varılmıştır ve yol ayrılığına girilmiştir.

Hanifeleri onaylar nitelikle diğer bir hadisi şerifte ise; Hz. Peygamber (S. A. S) sabah namazını her birimiz yanında oturanı tanıyacak kadar aydınlık olduğu zaman kıldırır, bu namazda altmıştan yüz ayete kadar okurdu. \"
Bu hadisi şerifte öne gelecek en dikkat çekici nokta, peygamberin yüz ile altmış ayeti okumasıdır. Hanefiler dışında kalan diğer fıkıh adamlarının ön gördüğü sabah namazı vakti karanlıkta girer, tabirlerini hadis bir kıssa doğrulamış oluyor. Bur da bahsi geçen hadisin tamamlanabilmesi için ancak karanlıkta başlamak ve hava aydınlanana dek bitmesi gerekir.

Sabah namazı vaktinin en doğru zamanı, sünnetlerden ve hadislerden yola çıkarak karanlıkta kılmaya başlamak ve uzun süreler ile hava aydınlanana dek namazı bırakmamak ve ortalık aydınlanınca namazı bitirmek en doğrusu olacaktır.

Sabah namazı vaktini yakalayamayıp güneşin doğmasından sonra uyanan bir Müslüman, güneşin doğmasının hemen ardından (45 dakika kadar) sonra farzı ve sünneti dâhil olmak üzere sabah namazını kaza edebilir. Öğle namazına yakın bir süreye kadar geciktirebilir ancak öğle ezanının okunması ile vakit geçmiş olur.

Eğer ki sabah namazı için kalkıldığında güneş doğmak üzere ise bu vakitte sabah namazı eda edilmez. Güneşin doğup biraz yükselmesini beklemek daha doğru olacak ve farz ile sünnet kaza edilebilir. Güneşin doğmasına yakın bir zamanda sabah namaz kılmak mekruhtur.
" } ] }